Anyakönyvi kivonat beszerzése Magyarországról
Hogyan kezdeményezhetem az okirat beszerzését?
Anyakönyvi kivonat beszerzését kérheti személyesen az Önhöz legközelebb eső képviseletünkön vagy kivételes esetben postai úton.
Mennyi az anyakönyvi kivonat beszerzésének díja?
Az ejárás díjmentes.
Milyen anyakönyvi kivonatokat szerezhetek be?
Kizárólag olyan magyar anyakönyvi kivonat beszerzését lehet kezdeményezni, amely Magyarország jelenlegi területén történt anyakönyvi eseményt rögzít. A kötelező állami anyakönyvezés 1895. óta létezik, ezt megelőzően az anyakönyvi eseményeket az egyházközségek jegyezték fel. 1895 előtti anyakönyvi kivonat beszerzése iránti kérelemben éppen ezért minden esetben kérjük közölni az érintett személy(ek) felekezeti hovatartozását is.
Minden anyakönyvi esemény vonatkozásában szükségesek a következő adatok pontos ismerete:
- Születési név
- Születés pontos helye és időpontja (év, hónap, nap), Budapest esetén a kerület megjelölése
- Édesanya lánykori neve
- Édesapa neve
- Házasság esetén a házasságkötés pontos helye és időpontja (év, hónap, nap), Budapest esetén a kerület megjelölése.
Milyen formanyomtatványt kell kitöltenem?
A kitöltendő formanyomtatványt letöltheti innen:
beszerzéséhez. Kérjük, a kérelmet géppel vagy kék tollal, nyomtatott nagybetűkkel töltse ki. Jelölje meg, hogy milyen célból kéri az anyakönyvi kivonat beszerzését. A kérelmet majd a konzuli tisztviselő előtt szükséges aláírni.
Milyen mellékleteket kell magammal hoznom?
Saját okirat, vagy kiskorú gyermek esetén: Érvényes személyazonosító okmánnyal igazolnia kell magát.
Nem saját okirat esetén:
- Be szükséges mutatni a kérelmezés indokául szolgáló okiratot (például a rokonságot igazoló anyakönyvi kivonat, folyamatban lévő jogvitáról szóló okirat stb.).
- Az anyakönyvi kivonat érintettjének meghatalmazást szükséges készíteni. A meghatalmazást vagy saját maga kézzel írja és aláírj, vagy pedig más által írt meghatalmazást aláírja és az aláírást két tanú hitelesíti az aláírásával. A meghatalmazás eredeti példányban szükséges.
- Meghalt személy esetén a halálesetet igazoló dokumentum (anyakönyvi kivonat) másolat szükséges.
Postai benyújtás esetén ezek mellett:
- küldje meg érvényes személyazonosító okmányának fénymásolatát mellékletként,
- írja meg telefonos és e-mailes elérhetőségét, valamint azt az Egyesült Államokbeli címet, amelyre az anyakönyvi kivonat kézbesítését kéri.
- küldjön megcímzett, felbélyegzett válaszborítékot.
Formanyomtatványok